Gomoku
Gomoku aka viis ritta on mäng kus mängija peab saama 5 nuppu ritta, kas diagonaalselt või horisontaalselt/vertikaalselt.
Kui trips-traps-trullil on võimalik teha AI(artificial intelligence) mis peaaegu iga kord võidab vastast/vähemalt viiki tuleb, siis gomoku AI tegemine on raskem, esiteks mängitavuse pärast ei saa me kõiki käike läbi vaadata, muidu läheks liiga kaua aega.
Minmax on kuulus algorithm mis proovib minimaliseerida vastase käigu headust ning maksimaliseerida(is that even a word?) enda käigu suurust. Suuruse all mõtlen siis punktisummat mis näitab kui hea käik on, võrreldes teistega.
Paari asja tähele panemisel saame me elimineerida väga suur hulk käike, näiteks trips-traps-trulli puhul peame iga käigu juures vaatama umb ~600 tuhat käiku aga paari lihtsa tähelepanekuga saame selle vähendada 16 tuhandeni. Siin tulebki sisse algorithm ‘Alpha-beta pruning’.
Ka on olemas nende variatsioone kuid idee tegelikult on üpriski sama.
Kirjutasime sõbraga Gomoku, minu poolt on tehtud optimisatsioonid(et jookseks kiiresti ) ja GUI ning sõbra poolt on tehtud AI(negamax).
http://en.wikipedia.org/wiki/Negamax
http://en.wikipedia.org/wiki/Minimax
http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha-beta_pruning
Mängu ise võib alla rebida aadressilt: http://www.upload.ee/files/975774/port.rar.html
-
Categories
-
Calendar
April 2024 M T W T F S S « May 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 -
Meta